Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
1,9 Diesel Polonez w Samurai
radex1 
pomocnik mechanika
rolnik



Wiek: 43
Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 462
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2011-03-21, 20:25   

tak pasuje w orginale
ale mi nie pasował bo reduktor mam
od jimiego i wałek mam poziomo
 
     
zajxt 
mechanik



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 553
Skąd: W-wa/ Chr
Wysłany: 2011-03-21, 21:28   

Dzięki,a da radę obniżyć silnik na łapach żeby maski nie wycinać :?:
 
     
ilio 
zapaleniec



Wiek: 43
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 341
Skąd: Bytom
Wysłany: 2011-03-21, 22:46   

zajxt napisał/a:
czyli sprzęgło gumowe, krzyżak ,wałek ,krzyżak a lewarek pasuje w orginalny otwór w tunelu



mniej więcej zdaje się ze lewarek trzeba będzie palnikiem wyprostować
_________________
I've got nothing but time
 
     
radex1 
pomocnik mechanika
rolnik



Wiek: 43
Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 462
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2011-03-22, 06:51   

troche możesz ale nie zadużo
bo musisz patrzeć na miske olejową
żeby nie zajebała w przedni most
 
     
ilio 
zapaleniec



Wiek: 43
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 341
Skąd: Bytom
Wysłany: 2011-03-22, 19:32   

radex1 napisał/a:
troche możesz ale nie zadużo
bo musisz patrzeć na miske olejową
żeby nie zajebała w przedni most


miska z poloneza jest płaska ale miska z peugeota 205 i 405 td jest orginalnie podcięta tak ze nie uderzy w most
_________________
I've got nothing but time
 
     
wojtassj
stały bywalec
Samurai 1.6 TD



Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 180
Skąd: Dębno
Wysłany: 2011-03-23, 00:32   

"po za tym dochodzi kwestia centrowania skrzyni względem silnika poprzez flansze"
kolega ilio chyba nie wie na czym polega rola flanszy i na czym polega centrowanie walka sprzęgłowego z wałem korbowym.
Ja np. nie mam konta na forum gołębi- bo ich nie hoduję i na nich się nie znam i nie piszę postów...
 
     
ilio 
zapaleniec



Wiek: 43
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 341
Skąd: Bytom
Wysłany: 2011-03-23, 06:23   

wojtassj napisał/a:
"po za tym dochodzi kwestia centrowania skrzyni względem silnika poprzez flansze"
kolega ilio chyba nie wie na czym polega rola flanszy i na czym polega centrowanie walka sprzęgłowego z wałem korbowym.
Ja np. nie mam konta na forum gołębi- bo ich nie hoduję i na nich się nie znam i nie piszę postów...


nie bardzo rozumiem o czym do mnie piszesz jeśli cos jest nie jasne to zapytaj ew. faktycznie zaloguj się na forum gołębi .

Widziałeś kiedyś mimośrodowo wytartą tulejkę wału korbowego ?
_________________
I've got nothing but time
 
     
wojtassj
stały bywalec
Samurai 1.6 TD



Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 180
Skąd: Dębno
Wysłany: 2011-03-23, 10:09   

wszystkie wytarte kolego tuleje były w samochodach, które miały flanszę?

Chodzi mi o to, żeby nie uogólniać bo zaraz dojdziemy do wniosku, że flansza powoduję wycieranie tulei wału korbowego. Jak ktoś się uprze to w normalnym seryjnym samochodzie może krzywo złożyć sprzęgło, koło zamachowe i też będzie "bicie". Wszystko jest kwestią dobrego montażu.
Kilka dobrych lat temu znajomy wycinał flanszę za pomocą elektrody i szlifierki kątowej z blachy, którą znalazł gdzieś na podwórku. Zajęło mu to tydzień czasu, flansza wyglądała masakrycznie ale chodzi do tej pory bez zarzutu.

Dlatego przy tej całej zabawie liczy się kwestia dobrego montażu.
A co do współosiowości wału z wałkiem sprzęgłowym to koło zamachowe odgrywa dużą rolę. W samuraju był kołek ustalający i za bardzo możliwości nie było przesunięcia koła, natomiast vw tego nie ma i tu jest większy problem.
Flansza służy tylko do przykręcenia skrzyni i jak skrzynie dobrzy spasujemy z kołem zamachowym a koło zamachowe z wałem korbowym to i dobrze przykręcimy całą skrzynie.
 
     
ilio 
zapaleniec



Wiek: 43
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 341
Skąd: Bytom
Wysłany: 2011-04-22, 16:29   

w mojej SJ410 jest już 1.9 xud z peugeota 205 i wspomaganie z vitary ale

jest problem z montażem chłodnicy .Orginalna z suzuki jest za mała a oryginalna z peugeota 205 jest za szeroka

potrzebuje chłodnicę kwadratową zbliżoną do tej z dużego fiata ale ciut mniejszą

suzi chłodnica.jpg
zdjęcie nie moje a to chyba oryginalna chłodnica
Plik ściągnięto 373 raz(y) 39,97 KB

_________________
I've got nothing but time
 
     
walus 
nowicjusz
ALARMOWY 796 796 300



Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 43
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-04-22, 19:53   

Ja sobie poradziłem w ten sposób
https://picasaweb.google.com/105145365181544617191/SuzukiPodczasPrac?authkey=Gv1sRgCLqtif-Dt9WDbw#5598465099207430306
 
 
     
ilio 
zapaleniec



Wiek: 43
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 341
Skąd: Bytom
Wysłany: 2011-04-22, 20:26   

poleciałeś po bandzie , chce zostawić oryginalną atrapę i schować chłodnice za atrapą ale jest bardzo ciasno
_________________
I've got nothing but time
 
     
walus 
nowicjusz
ALARMOWY 796 796 300



Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 43
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-04-22, 20:45   

Nim większa chłodnica tym lepiej :mrgreen: musiała być z przodu bo z tyłu wędki wożę , a większej upchnąć z przodu nie potrafię ;-) Jak dojdzie zderzak to ją osłoni od atakującego pleneru :mrgreen: (mam nadzieje)
 
 
     
ilio 
zapaleniec



Wiek: 43
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 341
Skąd: Bytom
Wysłany: 2011-04-22, 21:50   

i tak musisz zasłonić chłodnice albo atrapą albo żaluzją bo nawet krzaki przebiją lamele chłodnicy

pełen szacun , zrób proszę jeszcze zdjęcie wału napędowego między skrzynią a reduktorem
_________________
I've got nothing but time
 
     
walus 
nowicjusz
ALARMOWY 796 796 300



Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 43
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-04-23, 09:36   

Zderzak będzie spełniał funkcje ochronne dla chłodnicy ;-) mam nadzieję że da radę, ale jak to w życiu bywa "wszystko wyjdzie w praniu" ;-)
Co do wału to wyszedł komicznie bo ma jakieś 20cm, we wtorek będę na warsztacie to porobię parę fotek.
 
 
     
Johny 
nowicjusz



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 54
Skąd: Hutki k. Częstochowy
Wysłany: 2011-04-23, 10:05   

ja umieściłem chłodnicę z tyłu bo myślę o wyciągarce a miałem ten sam problem. Mam silnik citroena 1.9d to ten sam co w traku
_________________
Samurai simex 32" , 2xblokada , sprężyna , spidertrax itp :-)
 
     
walus 
nowicjusz
ALARMOWY 796 796 300



Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 43
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-04-23, 10:20   

Dlatego zawsze powtarzam że każdy robi auto pod konkretne wymagania ;-) Najważniejsze aby robić to świadomie i znać ograniczenia z tego wynikające.
Jak bym robił auto do upalania to na 100% chłodnica trafiłaby na tył.
Co do wyciągarki to mam cichą nadzieję że jeszcze z przodu ją upcham :mrgreen: jak mi miejsca wystarczy.
 
 
     
ilio 
zapaleniec



Wiek: 43
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 341
Skąd: Bytom
Wysłany: 2011-04-23, 10:27   

Johny napisał/a:
ja umieściłem chłodnicę z tyłu bo myślę o wyciągarce a miałem ten sam problem. Mam silnik citroena 1.9d to ten sam co w traku


ja mam blaszankę
więc nie mam jak dać chłodnicy z tyłu
_________________
I've got nothing but time
 
     
walus 
nowicjusz
ALARMOWY 796 796 300



Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 43
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-04-23, 10:29   

Zamiast tylnej bocznej szyby :mrgreen:
_________________
796 796 300
A L A R M O W Y
 
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-04-23, 10:34   

ile kg taki silnik wazy ?
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
walus 
nowicjusz
ALARMOWY 796 796 300



Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 43
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-04-23, 10:47   

Nie wiem ile waży więcej bo stary zestaw(silnik+skrzynia) wyciągaliśmy we trzech ręcznie a ten z poloneza wstawiałem wyciągarką :mrgreen:
Ale na pewno waży więcej ;-)
_________________
796 796 300
A L A R M O W Y
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.