Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
1,9 Diesel Polonez w Samurai
ilio 
zapaleniec



Wiek: 43
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 341
Skąd: Bytom
Wysłany: 2011-04-23, 10:58   

walus napisał/a:
Nie wiem ile waży więcej bo stary zestaw(silnik+skrzynia) wyciągaliśmy we trzech ręcznie a ten z poloneza wstawiałem wyciągarką :mrgreen:
Ale na pewno waży więcej ;-)



z suzi skrzynia 25 kg
silnik ok 40 kg

z poloneza może ważyć zestaw 100 - 120 kg
_________________
I've got nothing but time
 
     
walus 
nowicjusz
ALARMOWY 796 796 300



Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 43
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-04-23, 11:40   

Orientujesz się może ile waży zestaw-> silnik vitara 1.6 8v + skrzynia samurai ?
_________________
796 796 300
A L A R M O W Y
 
 
     
ilio 
zapaleniec



Wiek: 43
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 341
Skąd: Bytom
Wysłany: 2011-04-23, 12:27   

walus napisał/a:
Orientujesz się może ile waży zestaw-> silnik vitara 1.6 8v + skrzynia samurai ?


nie bardzo ale raczej jest lżejsze
_________________
I've got nothing but time
 
     
lokoktentek 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 165
Skąd: warszawka
Wysłany: 2011-04-24, 20:20   

ilio napisał/a:



z suzi skrzynia 25 kg
silnik ok 40 kg



ze niby silnik od samuraia 40kg?? chyba sam pusty blok...
_________________
SPOA, wieszaki 15cm, BMW powered - 160hp, 32"
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-04-24, 20:54   

60 kg waży 1.3.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
Ostatnio zmieniony przez slavok 2011-04-24, 21:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
ilio 
zapaleniec



Wiek: 43
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 341
Skąd: Bytom
Wysłany: 2011-04-24, 20:59   

lokoktentek napisał/a:
ilio napisał/a:



z suzi skrzynia 25 kg
silnik ok 40 kg



ze niby silnik od samuraia 40kg?? chyba sam pusty blok...


byłem tak szczęśliwy że udało mi się go sprzedać że waga nie miała większego znaczenia
_________________
I've got nothing but time
 
     
walus 
nowicjusz
ALARMOWY 796 796 300



Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 43
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-04-26, 20:05   

ilio napisał/a:
i tak musisz zasłonić chłodnice albo atrapą albo żaluzją bo nawet krzaki przebiją lamele chłodnicy

pełen szacun , zrób proszę jeszcze zdjęcie wału napędowego między skrzynią a reduktorem


Proszę oto dzisiejsze zdjęcie;
https://picasaweb.google.com/105145365181544617191/SuzukiPodczasPrac?authkey=Gv1sRgCLqtif-Dt9WDbw#5599971836961756098
mało wyraźne ale zawsze jakoś aparat zostaje w domu a pod ręką tylko komórka ;-)
_________________
796 796 300
A L A R M O W Y
 
 
     
ilio 
zapaleniec



Wiek: 43
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 341
Skąd: Bytom
Wysłany: 2011-04-26, 22:16   

walus napisał/a:
ilio napisał/a:
i tak musisz zasłonić chłodnice albo atrapą albo żaluzją bo nawet krzaki przebiją lamele chłodnicy

pełen szacun , zrób proszę jeszcze zdjęcie wału napędowego między skrzynią a reduktorem


Proszę oto dzisiejsze zdjęcie;
https://picasaweb.google.com/105145365181544617191/SuzukiPodczasPrac?authkey=Gv1sRgCLqtif-Dt9WDbw#5599971836961756098
mało wyraźne ale zawsze jakoś aparat zostaje w domu a pod ręką tylko komórka ;-)


patent ten sam

mój wał ma dokładnie 21 cm długości
_________________
I've got nothing but time
 
     
walus 
nowicjusz
ALARMOWY 796 796 300



Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 43
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-04-27, 07:23   

Mój ma ok 20 cm, jest na wielowypuście więc jakąś tolerancje ma ;-)
_________________
796 796 300
A L A R M O W Y
 
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2011-04-27, 12:17   

kolego walus , prawdopodobnie w ciagu 2 tygodni zacznie sie przeszczep tgo silnika w moim samim, bedzie to robil kolega sami 111, rowniez jak mowi-bedzie bawil sie w fotografa i krok po kroku opisze operacje. Operacja ta bedzie do wgladu na pewnej stronie, trzeba wiec poczekac...
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
ilio 
zapaleniec



Wiek: 43
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 341
Skąd: Bytom
Wysłany: 2011-04-27, 19:53   

walus napisał/a:
Mój ma ok 20 cm, jest na wielowypuście więc jakąś tolerancje ma ;-)


walus masz silnik w vacu na wałku czy na pasku klinowym ?

które linki zostawiłeś oryginalne i jaką linką sterujesz sprzęgłem ?
_________________
I've got nothing but time
 
     
walus 
nowicjusz
ALARMOWY 796 796 300



Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 43
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-04-27, 20:27   

albert napisał/a:
kolego walus , prawdopodobnie w ciagu 2 tygodni zacznie sie przeszczep tgo silnika w moim samim, bedzie to robil kolega sami 111, rowniez jak mowi-bedzie bawil sie w fotografa i krok po kroku opisze operacje. Operacja ta bedzie do wgladu na pewnej stronie, trzeba wiec poczekac...


Niestety w ferworze walki nie zrobiłem pełnej dokumentacji krok po kroku ale parę cennych zdjęć się znajdzie, a jak to przeszło u mnie to mogę dokładnie poopowiadać ;-)
Jak mi czasu wystarczy to postaram się założyć jakiegoś posta w związku ze swapem ;-)
Sama zmiana silnika jest w miarę prosta, więcej problemów dla mnie stanowiła elektryka bo na niej się nie znam :-/ ale od czego ma się dobrych kolegów :mrgreen:

Kolego @ilio mój silnik ma vacu na pasku klinowym. Co do linek to jest zrobiony ''patent'' -> gaz to oryginał suzuki z lekko skróconym pancerzem, a sprzęgło to też oryginał choć lekko przerobiony przy skrzyni ale będzie zmieniony bo jest za długi i brzydko leży pod maską. Wszystko działa jak należy choć nie podoba mi się pod maską
https://picasaweb.google.com/105145365181544617191/SuzukiPodczasPrac?authkey=Gv1sRgCLqtif-Dt9WDbw#5600329173984411954

Niestety u mnie wszystko zgrało się w jeden czas i swap'a powiązałem wraz ze zmianą zawieszenia na sprężyny i pochłonęło to trochę czasy i gotówki. Jeszcze mam do zrobienia układ hamulcowy i przedni wał który koliduje mi z belką pod reduktorem ;( następnie remont blacharki itd...........
Walka z żelazem ciągle trwa a przeróbek nie widać końca ;) A wszystko to robię weekendami i wolnej chwili ;) na całe szczęście kobieta mam BARDZO wyrozumiałą ;)
_________________
796 796 300
A L A R M O W Y
 
 
     
ilio 
zapaleniec



Wiek: 43
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 341
Skąd: Bytom
Wysłany: 2011-04-28, 06:33   

ja zrobiłem ( czytaj robię ) jednocześnie swapa , blacharkę i wspomaganie z vitary a zacząłem pod koniec października mam godzinę przed pracą i trzy po pracy w sobotę od 7 do 13 czasu jest niewiele
_________________
I've got nothing but time
Ostatnio zmieniony przez ilio 2011-04-28, 18:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
walus 
nowicjusz
ALARMOWY 796 796 300



Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 43
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-04-28, 17:43   

A myślałem że tylko ja tak mam :mrgreen:
Oczywiście żart ;-)
_________________
796 796 300
A L A R M O W Y
 
 
     
ilio 
zapaleniec



Wiek: 43
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 341
Skąd: Bytom
Wysłany: 2011-04-28, 18:26   

walus napisał/a:
A myślałem że tylko ja tak mam :mrgreen:
Oczywiście żart ;-)



tere fere kuku

zbiornik płynu chłodzącego musi być ponad głowicą wiec zmien jego lokację

linka i tek inaczej nie pójdzie więc ułóż ją swobodnie

ten filtr z pompką nie bardzo zdaje egzamin wiec można zastąpić go gruszką
_________________
I've got nothing but time
 
     
walus 
nowicjusz
ALARMOWY 796 796 300



Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 43
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-04-28, 18:51   

ilio napisał/a:
walus napisał/a:
A myślałem że tylko ja tak mam :mrgreen:
Oczywiście żart ;-)



tere fere kuku

zbiornik płynu chłodzącego musi być ponad głowicą wiec zmien jego lokację

linka i tek inaczej nie pójdzie więc ułóż ją swobodnie

ten filtr z pompką nie bardzo zdaje egzamin wiec można zastąpić go gruszką


Heheh
Co do linek to ok
Co do zbiorniczka wyrównawczego ok ;-)
Ale tego filtra paliwa i pompki do paliwa nigdy nie zmienię :-P 3 lata miałem taki sam w pajero i jest naprawdę dobry :mrgreen:
_________________
796 796 300
A L A R M O W Y
 
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2011-05-24, 18:35   

kolega sami111 juz ma material do pracy


http://www.4x4suzukisamur...php?topic=110.0
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
witson 
nowicjusz



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 29 Kwi 2006
Posty: 59
Skąd: Jedrzejow
Wysłany: 2011-05-24, 21:51   

A czy ktoś może orientuje się czy silnik z cytryny 2.1TD podejdzie pod skrzynie od poldka, podobno blok jest ten sam a koników 110 :)
 
 
     
ilio 
zapaleniec



Wiek: 43
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 341
Skąd: Bytom
Wysłany: 2011-05-24, 22:03   

witson napisał/a:
A czy ktoś może orientuje się czy silnik z cytryny 2.1TD podejdzie pod skrzynie od poldka, podobno blok jest ten sam a koników 110 :)


stary bardziej skomplikowany niepotrzebnie silnik , szkoda czasu , suzuka nie potrzebuje 130 KM a jesli tyle chcesz - zapytaj tych co sprzedają super mocne suzuki na allegro dlaczego ?
_________________
I've got nothing but time
 
     
witson 
nowicjusz



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 29 Kwi 2006
Posty: 59
Skąd: Jedrzejow
Wysłany: 2011-05-24, 22:42   

Właśnie podobno nie ma elektroniki, 110 koni a skoro roboty tyle samo co przy przekładce z poldka a ktoś i tak idzie w kierunku diesla to dlaczego nie miałby mieć zamiast 70 koni ich troszkę więcej. Po prostu pytam bo gdzieś to wyczytałem a może jest ktoś bardziej zorientowany w temacie. Gdybym zakładał diesla do samuraja to tylko żeby uzyskać wodoodporność, póki co wystarcza mi w zupełności 1.3 :)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.