Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
1,9 Diesel Polonez w Samurai
jeżu 
zapaleniec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 348
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2011-05-25, 07:41   

Silnik z poloneza to xud9 wolnossący o mocy 70KM i momencie obrotowym 120Nm. Wersja turbo tego samego silnika ma już 90KM i 200Nm. Silnik 2,1TD należy do tej samej "rodziny" silników PSA, oznaczony jako XUD11 ma 109KM i 250Nm. Napędy samuraia napewno nie wytrzymają parametrów wersji turbo. Interesujący może być ewentualnie motor 2,1D bez turbo o mocy 83KM i 147Nm momentu montowany w Citroenach XM i Peugeotach 605.

Więcej o tych silnikach można poczytać na Wikipedii http://en.wikipedia.org/wiki/PSA_XUD
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2011-05-25, 09:33   

dokładnie jak jeżu mówi, przy przemianie na diesel o podobnej mocy co oryginal mamy pewnosc ze podzespoly wytrzymaja, przy wiekszej mocy- to jak ktos napisal- walka z wiatrakami, ciagle cos trzeba modyfikowac. Oczywiscie mozna. Są wymagajacy i bardziej wymagający. Mi parametry oryginalu w zupelnosci wystarczaly, dodatkowo dostałem 6 km gratis ( przynajmniej w teorii) i wiekszy moment obrotowy, niczym nie ryzykując. Wiem, ze jak sie wtopie to półosiek nie wyrwie
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
witson 
nowicjusz



Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 29 Kwi 2006
Posty: 59
Skąd: Jedrzejow
Wysłany: 2011-05-25, 12:58   

A pytałem tylko czy ktoś wie czy podejdzie pod skrzynię od poldka :)
 
 
     
ilio 
zapaleniec



Wiek: 43
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 341
Skąd: Bytom
Wysłany: 2011-05-25, 18:12   

witson napisał/a:
A pytałem tylko czy ktoś wie czy podejdzie pod skrzynię od poldka :)


skrzynia z poldka to jedno rozwiąznie


ale jest jeszcze druga skrzynia o której dobrze wiedzą tylko angole - R380

ta skrzynia była używana w landroverze discovery defenderze a trafiła do LDV dostawczego spiętego z jakimś silnikiem peugeota którego dzwon skrzyni jest taki jak nasz polonezowski

mam nadzieje ze nie zagmatwałem zbytnio
_________________
I've got nothing but time
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2011-05-26, 22:40   

a wyglada tak, narazie jeszcze bez 1 odpalenia. Robota przez sami111 w trakcie

1792ba87bcd33971gen.jpg
Plik ściągnięto 509 raz(y) 78,73 KB

_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
wojtassj
stały bywalec
Samurai 1.6 TD



Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 180
Skąd: Dębno
Wysłany: 2011-05-27, 00:36   

Wygląda ladnie i maska też zamknie się ;-) a co z miską olejową i mostem???
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2011-05-27, 00:39   

zamierzenie jest ze odleglosc bedzie stosowna :-D do jazdy, jesli nie- pojdzie nizsza od peugota

be6c433c7f6ad8d3gen.jpg
Plik ściągnięto 449 raz(y) 73,57 KB

_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
ilio 
zapaleniec



Wiek: 43
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 341
Skąd: Bytom
Wysłany: 2011-05-27, 19:09   

na drugim biegu wyciąga 20 km/h Sj410 1.9 PSA skrzynia polonez diesel
_________________
I've got nothing but time
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2011-05-27, 21:14   

ilio to ile max jechales na ,, poldku,, :-D
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
ilio 
zapaleniec



Wiek: 43
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 341
Skąd: Bytom
Wysłany: 2011-05-27, 21:48   

albert napisał/a:
ilio to ile max jechales na ,, poldku,, :-D


albert narazie segreguje zdjęcia z budowy która trwa od listopada

pokażę Ci wspomaganie krok po kroku

na razie jechałem 30 km/h z górki bo nie mam drzwi i swiateł a maskę mam zapiętą na pierwszy guzik , podłogi w bagażniku też nie mam wiec widzę jak tylnym kółkiem w miejscu kręci
_________________
I've got nothing but time
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2011-05-27, 22:48   

wojownik :mrgreen:
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
mcs0 
rozgadany



Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2011
Posty: 83
Skąd: GWE/ REDA
Wysłany: 2012-08-08, 22:17   

mam pytanie do kierowników samcow z 1.9d :) ile one na czarnym wyciagaja?? i przy jakich obrotach...zastanawiam sie w ktora strone pojsc....polonez czy VW
_________________
Sami 1.3 na sprężynie
 
 
     
MICHAŁ ,MICKY' 
nowicjusz



Wiek: 40
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 61
Skąd: GRÓJEC
Wysłany: 2012-08-09, 08:06   

kOLEGO mcs0 pisz do kolegi ilio lub kolegi radex1 ono przerobili temat 1.9 psa z polona , ja wkładam ten silnik razem ze skrzynią, a niżej daje ci link do tematu o swapie właśnie silnika 1,9 z poloneza nie wiem może już go czytałeś jest sporo info.

http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=120
_________________
ON ROAD. . .JEEP WJ 4.0
OFF ROAD. . .SUZUKI SAMURAJ 1.9D

MOJA SUKA ;-)
 
     
mcs0 
rozgadany



Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2011
Posty: 83
Skąd: GWE/ REDA
Wysłany: 2012-08-09, 11:33   

a Ty w swoim nie masz motoru z poldolota??

[ Dodano: 2012-08-09, 11:38 ]
widziałem temat kolegi ilio i tabelke predkosci i obrotow w porownaniu co do rozmiaru kół i niby max 130km/h przy 4600obr wyciagnie...
ale takie obroty to chyba juz jest piłowanie motoru...
_________________
Sami 1.3 na sprężynie
 
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2012-08-09, 16:00   

normalnie jadę koło 70-80 km/h i myślę że to optymalna prędkość zważywszy że mam inny reduktor od 1.0 a w weekend już 4.16 (robota slavoka ) co nie oznacza że nie można szybciej mój max koło 110 może 120 ale to już terror dla silnika - wyrzucili mi wodę przez węże
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
mcs0 
rozgadany



Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2011
Posty: 83
Skąd: GWE/ REDA
Wysłany: 2012-08-09, 19:27   

to mysle ze optymalnie bedzie 100 u mnie :) a jak sie zbiera?? moje 1.3 chyba dogorywa i jest coraz slabiej :-/
_________________
Sami 1.3 na sprężynie
 
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2012-08-09, 20:21   

spytaj łukasza że szczecina co był niedawno u mnie i z tego co widziałem to zostawał w tyle ale nie ma szaleństwa to nie td żeby buta miała. musi w błocie robić i robi..
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
mcs0 
rozgadany



Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2011
Posty: 83
Skąd: GWE/ REDA
Wysłany: 2012-08-09, 21:24   

a jaki on ma motur??:) to i tak ścigacz nie jest więc nie ma na co sie nakręcać no ale żeby tą 100 rozwijał ;)
_________________
Sami 1.3 na sprężynie
 
 
     
mass 
świeżak
Mass


Wiek: 47
Dołączył: 12 Wrz 2012
Posty: 3
Skąd: Szczecin Maszewo
  Wysłany: 2012-09-13, 09:55   

Odgrzeję troszkę temat . Mam w swoim samim 1,9 td PSA ma skrzyni poloneza D od ponad roku. Polecam to rozwiązanie ze względu na prostotę wykonania tej przeróbki i bardzo dobre osiągi auta na czarnym ale co najważniejsze w terenie. Sprzęgło wymaga niewielkich modyfikacji i jest dostatecznie wytrzymałe ( mam MT 30 cali, tył blokada lock-right reduktor 1,0) Początkowo miałem problem z chłodzeniem bo turbo dawało dużo ciepełka i chłodnica oryginalna nie dawała rady. Dokładne opis mojej przeróbki opiszę w nowym temacie z fotkami. Co do miski i mostów to mam spoa więc w tej sytuacji ten problem odpada.
Co do silnika vw to kolega ma 1,9 tdi robi fajnie w terenie ale biegi ma bardzo krótkie i na szosie jedzie max 80. On ma reduktor 1,3 mosty wąskie, opony 31 cali, skrzynia standard od benzyny i sprzęgło też malutkie samuraja, już 3 razy tarczę zmieniał.
Silnik 1,9 d posiada w swoim samcu kolejny kumpel, w terenie fajnie jedzie ale mocy nie widać tak jak w td :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez mass 2012-09-20, 12:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
karrror
świeżak


Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 23
Skąd: Gródków/Gliwice
Wysłany: 2012-09-13, 09:59   

z niecierpliwoscia czekam na fotorelacje z racji ze tez nosze sie z zamiarem wrzucenia takiego silnika
_________________
https://picasaweb.google.com/112072980255825037592/SJ?authkey=Gv1sRgCNy7vsLQv8LXIg#
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.