Silnik z poloneza to xud9 wolnossący o mocy 70KM i momencie obrotowym 120Nm. Wersja turbo tego samego silnika ma już 90KM i 200Nm. Silnik 2,1TD należy do tej samej "rodziny" silników PSA, oznaczony jako XUD11 ma 109KM i 250Nm. Napędy samuraia napewno nie wytrzymają parametrów wersji turbo. Interesujący może być ewentualnie motor 2,1D bez turbo o mocy 83KM i 147Nm momentu montowany w Citroenach XM i Peugeotach 605.
dokładnie jak jeżu mówi, przy przemianie na diesel o podobnej mocy co oryginal mamy pewnosc ze podzespoly wytrzymaja, przy wiekszej mocy- to jak ktos napisal- walka z wiatrakami, ciagle cos trzeba modyfikowac. Oczywiscie mozna. Są wymagajacy i bardziej wymagający. Mi parametry oryginalu w zupelnosci wystarczaly, dodatkowo dostałem 6 km gratis ( przynajmniej w teorii) i wiekszy moment obrotowy, niczym nie ryzykując. Wiem, ze jak sie wtopie to półosiek nie wyrwie
_________________ mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
A pytałem tylko czy ktoś wie czy podejdzie pod skrzynię od poldka :)
skrzynia z poldka to jedno rozwiąznie
ale jest jeszcze druga skrzynia o której dobrze wiedzą tylko angole - R380
ta skrzynia była używana w landroverze discovery defenderze a trafiła do LDV dostawczego spiętego z jakimś silnikiem peugeota którego dzwon skrzyni jest taki jak nasz polonezowski
albert narazie segreguje zdjęcia z budowy która trwa od listopada
pokażę Ci wspomaganie krok po kroku
na razie jechałem 30 km/h z górki bo nie mam drzwi i swiateł a maskę mam zapiętą na pierwszy guzik , podłogi w bagażniku też nie mam wiec widzę jak tylnym kółkiem w miejscu kręci
mam pytanie do kierowników samcow z 1.9d :) ile one na czarnym wyciagaja?? i przy jakich obrotach...zastanawiam sie w ktora strone pojsc....polonez czy VW
kOLEGO mcs0 pisz do kolegi ilio lub kolegi radex1 ono przerobili temat 1.9 psa z polona , ja wkładam ten silnik razem ze skrzynią, a niżej daje ci link do tematu o swapie właśnie silnika 1,9 z poloneza nie wiem może już go czytałeś jest sporo info.
[ Dodano: 2012-08-09, 11:38 ]
widziałem temat kolegi ilio i tabelke predkosci i obrotow w porownaniu co do rozmiaru kół i niby max 130km/h przy 4600obr wyciagnie...
ale takie obroty to chyba juz jest piłowanie motoru...
normalnie jadę koło 70-80 km/h i myślę że to optymalna prędkość zważywszy że mam inny reduktor od 1.0 a w weekend już 4.16 (robota slavoka ) co nie oznacza że nie można szybciej mój max koło 110 może 120 ale to już terror dla silnika - wyrzucili mi wodę przez węże
_________________ mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
spytaj łukasza że szczecina co był niedawno u mnie i z tego co widziałem to zostawał w tyle ale nie ma szaleństwa to nie td żeby buta miała. musi w błocie robić i robi..
_________________ mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
Odgrzeję troszkę temat . Mam w swoim samim 1,9 td PSA ma skrzyni poloneza D od ponad roku. Polecam to rozwiązanie ze względu na prostotę wykonania tej przeróbki i bardzo dobre osiągi auta na czarnym ale co najważniejsze w terenie. Sprzęgło wymaga niewielkich modyfikacji i jest dostatecznie wytrzymałe ( mam MT 30 cali, tył blokada lock-right reduktor 1,0) Początkowo miałem problem z chłodzeniem bo turbo dawało dużo ciepełka i chłodnica oryginalna nie dawała rady. Dokładne opis mojej przeróbki opiszę w nowym temacie z fotkami. Co do miski i mostów to mam spoa więc w tej sytuacji ten problem odpada.
Co do silnika vw to kolega ma 1,9 tdi robi fajnie w terenie ale biegi ma bardzo krótkie i na szosie jedzie max 80. On ma reduktor 1,3 mosty wąskie, opony 31 cali, skrzynia standard od benzyny i sprzęgło też malutkie samuraja, już 3 razy tarczę zmieniał.
Silnik 1,9 d posiada w swoim samcu kolejny kumpel, w terenie fajnie jedzie ale mocy nie widać tak jak w td
Ostatnio zmieniony przez mass 2012-09-20, 12:50, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum