Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Czyżby termostat ?
V
rozgadany


Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 70
Wysłany: 2012-12-14, 21:46   

Samochód stał przez dłuższą chwile i póżńiej nagle tak sę stało
sprawdzałem chłodnice na dole jest troche chłodniejsza ale nie całkiem zimna
a przypomniało mi się jeszce ze niedawno jedna mała wredna kuna zezarła mi kabel wysokiego napięcia na trzecim baniaku, dziś zobaczyłem że gryzła też kabel od sondy

auto ma jeszcze jeden dziwny objaw, mianowicie najczęśćiej na drugim biiegu jak wciskam mocno gaz to najpierw go przydławi i zachwile się zbiera ale jest bardziej mułowaty niż wczesniej,nie wiem czy to nie wina pompki moze jakiśsyf się dostał?
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-12-17, 22:50   

dalszą dyskusja nad sensownością zasłaniania chłodnic możecie prowadzić:
http://samurai.org.pl/viewtopic.php?p=26542#26542 - tam
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
mg 
nowicjusz



Wiek: 41
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 25
Skąd: Puszcza Notecka
Wysłany: 2014-01-20, 11:22   

Witam. Od jakiegoś czasu wskaźnik temperatury idzie mi w czasie jazdy ostro do góry (żeby uniknąć zagotowania otwieram ciepły nawiew na maksa). Termostat sprawdziłem, jest ok, natomiast po jego wymontowaniu nie dogrzewa. Ktoś już to przerabiał?

Furmanka to SJ410 rocznik 87
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2014-01-20, 12:16   

Jak sprawdzałeś termostat? Po czym wnosisz że jest ok?
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
mg 
nowicjusz



Wiek: 41
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 25
Skąd: Puszcza Notecka
Wysłany: 2014-01-20, 12:22   

Oczywiście na początku wymieniłem termostat. Tyle, że z drugim była taka sama sytuacja. Wymontowałem, oba ugotowałem i oba się otwierają.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-01-20, 13:00   

w pierwszej chwili chciałem napisać, że może chłodnica zapchana i żebyś zbadał czy grzeje się cała, ale skoro bez termostatu nie dogrzewa, to chyba ten motyw odpada. Rozumiem, że taka podstawa jak sprawdzenie poziomu płynu zrobiona?

Czy problem zaczął się pojawiać nagle? Może ma związek z mrozami i zamarzającym płynem?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-01-20, 14:06   

A czujnik temperatury wody sprawdziłeś? U mnie jak nie dokręciłem dobrze masy na klemie akumulatora, to miałem takie same objawy jak u ciebie

Tutaj masz manuala, poszukaj, może znajdziesz coś na swój temat: http://www.acksfaq.com/86-87_410_FSM.htm
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
mg 
nowicjusz



Wiek: 41
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 25
Skąd: Puszcza Notecka
Wysłany: 2014-01-21, 11:55   

Dzisiaj miałem odrobinę luźniejszy dzień w robocie, więc przyjrzałem się co i jak. Przy wskaźniku temperatury "bliskim zagotowania" chłodnica na dole jest zimna, na górze ciepła, ale nie gorąca. Obudowa termostatu gorąca. Co ciekawe, wskaźnik spada do ok. 3/4 po włączeniu świateł.

Manias79, dzięki za manual, będzie co czytać w długie, zimowe wieczory.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-01-21, 12:09   

To może jednak elektryka zawodzi, albo masz zapowietrzony układ i termostat choć sprawny w warunkach laboratoryjnych (gotowanie) nie otwiera dużego obiegu w pełni (chłodnica ciepła na górze, termostat gorący). Zapytam jeszcze wprost - sprawdzałeś poziom płynu, dolewałeś czegoś? Czy auto stoi pod chmurką na mrozie?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
mg 
nowicjusz



Wiek: 41
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 25
Skąd: Puszcza Notecka
Wysłany: 2014-01-21, 12:19   

Płyn w chłodnicy jest pod korek, przy ciepłym silniku po odkręceniu nie wytryskuje. Furmanka niestety stoi na mrozie, latem, jak wystarczy czasu, będę musiał rozbudować szopę.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-01-21, 12:44   

W chłodnicy sprawdzałeś płyn czy w zbiorniczku wyrównawczym? Nie znam się specjalnie i nie wiem czy to ma znaczenie, ale to chyba w zbiorniczku powinieneś mieć oznaczony jakiś poziom i do niego się dostosować.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-01-21, 12:58   

A może płyn był złej jakości i u dołu chłodnicy zamarzł? Takie tam dyrdymały 8-)
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
mg 
nowicjusz



Wiek: 41
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 25
Skąd: Puszcza Notecka
Wysłany: 2014-01-21, 13:01   

W zbiorniczku ok, ale w chłodnicy też sprawdzałem. Zagadam z sąsiadem o garaż na weekend i coś tam pogrzebię. Jakby ktoś jeszcze podał patent na odpowietrzenie chłodnicy i płukanie kanałów, byłbym wdzięczny.
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2014-01-21, 13:19   

Płukanie to trzeba wziąć węża ogrodowego i podpiąć się w każdą dziurkę.
Albo użyć jakiś specyfików do czyszczenia układów chłodzenia.

Układ w Samuraiu powinien się sam odpowietrzyć.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
mg 
nowicjusz



Wiek: 41
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 25
Skąd: Puszcza Notecka
Wysłany: 2014-02-03, 09:22   

Hej. Płukanie chłodnicy i układu zrobione, efektów brak. Wina leży chyba jednak po stronie elektryki lub czujnika. Ale to już temat na następną "sesję sado-maso" :-D .
 
     
skfarek 
nowicjusz


Wiek: 37
Dołączył: 15 Sty 2014
Posty: 25
Skąd: Bełżyce
Wysłany: 2014-02-06, 17:25   

Witam koledzy po wymianie filtra i oleju w silniku wydaje mi się ze temperatura w moim samuraju teraz rośnie większa dochodzi do ponad 3/4 wskaznika, wczesniej tak nie miałem. Czy tak powinno być?? Bo boje się zeby go nie zagotować.
 
     
Arek 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2013
Posty: 185
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-02-07, 13:44   

U mnie to wygląda tak. Przed wymianą termostatu się nie dogrzewał - termostat non stop otwarty. Po wymianie i przy normalnej jeździe wskazówka jest lekko niżej niż połowa, natomiast w terenie podchodzi wyżej - nawet pod 3/4 wskaźnika. Ale to jedyny objaw. Płyn nie znika z układu, wentyl się załącza (termostat chyba 86 stopni).

Głupia podpowiedź - upewnij się co do właściwego poziomu oleju w silniku.
Kwestia druga- obadaj termostat.
_________________
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
 
     
skfarek 
nowicjusz


Wiek: 37
Dołączył: 15 Sty 2014
Posty: 25
Skąd: Bełżyce
Wysłany: 2014-02-07, 13:50   

No poziom ileju na zimnym silniku jest troche ponad max czyli tak 0.6cm ponad max na miarce. ale przeciez to nie bedzie powód wysokiej temperatury wody. Ale dziś zauważyłem niepokojącą rzecz. Jak jade bez swiateł to wskazówka stoi w połowie, jak włącze światła mijania to podchodzi na 3/4 wskaznika a jak włącze długie to już prawie do czerwonego podchodzi. Czego to moze być wina??
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-02-07, 13:54   

skfarek napisał/a:
No poziom ileju na zimnym silniku jest troche ponad max czyli tak 0.6cm ponad max na miarce. ale przeciez to nie bedzie powód wysokiej temperatury wody. Ale dziś zauważyłem niepokojącą rzecz. Jak jade bez swiateł to wskazówka stoi w połowie, jak włącze światła mijania to podchodzi na 3/4 wskaznika a jak włącze długie to już prawie do czerwonego podchodzi. Czego to moze być wina??


Sprawdź kable masowe (u mnie jak miałem niedokręconą klemę na akumulatorze to gwałtownie wskazówka temperatury silnika szła do góry, na czerwone pole)
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-02-07, 14:00   

to pewnie coś nie bardzo z elektryką. Może przy wymianie oleju ktoś zawadził wiązkę albo samo przyłączenie czujnika temp. i coś się zwiera, straciło masę itp.

Obadaj w pierwszej kolejności może przyłącze samego czujnika temp.

[ Dodano: 2014-02-07, 14:01 ]
oo Manias na posterunku :)
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.