Samochód stał przez dłuższą chwile i póżńiej nagle tak sę stało
sprawdzałem chłodnice na dole jest troche chłodniejsza ale nie całkiem zimna
a przypomniało mi się jeszce ze niedawno jedna mała wredna kuna zezarła mi kabel wysokiego napięcia na trzecim baniaku, dziś zobaczyłem że gryzła też kabel od sondy
auto ma jeszcze jeden dziwny objaw, mianowicie najczęśćiej na drugim biiegu jak wciskam mocno gaz to najpierw go przydławi i zachwile się zbiera ale jest bardziej mułowaty niż wczesniej,nie wiem czy to nie wina pompki moze jakiśsyf się dostał?
Witam. Od jakiegoś czasu wskaźnik temperatury idzie mi w czasie jazdy ostro do góry (żeby uniknąć zagotowania otwieram ciepły nawiew na maksa). Termostat sprawdziłem, jest ok, natomiast po jego wymontowaniu nie dogrzewa. Ktoś już to przerabiał?
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2014-01-20, 13:00
w pierwszej chwili chciałem napisać, że może chłodnica zapchana i żebyś zbadał czy grzeje się cała, ale skoro bez termostatu nie dogrzewa, to chyba ten motyw odpada. Rozumiem, że taka podstawa jak sprawdzenie poziomu płynu zrobiona?
Czy problem zaczął się pojawiać nagle? Może ma związek z mrozami i zamarzającym płynem?
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Dzisiaj miałem odrobinę luźniejszy dzień w robocie, więc przyjrzałem się co i jak. Przy wskaźniku temperatury "bliskim zagotowania" chłodnica na dole jest zimna, na górze ciepła, ale nie gorąca. Obudowa termostatu gorąca. Co ciekawe, wskaźnik spada do ok. 3/4 po włączeniu świateł.
Manias79, dzięki za manual, będzie co czytać w długie, zimowe wieczory.
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2014-01-21, 12:09
To może jednak elektryka zawodzi, albo masz zapowietrzony układ i termostat choć sprawny w warunkach laboratoryjnych (gotowanie) nie otwiera dużego obiegu w pełni (chłodnica ciepła na górze, termostat gorący). Zapytam jeszcze wprost - sprawdzałeś poziom płynu, dolewałeś czegoś? Czy auto stoi pod chmurką na mrozie?
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Płyn w chłodnicy jest pod korek, przy ciepłym silniku po odkręceniu nie wytryskuje. Furmanka niestety stoi na mrozie, latem, jak wystarczy czasu, będę musiał rozbudować szopę.
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2014-01-21, 12:44
W chłodnicy sprawdzałeś płyn czy w zbiorniczku wyrównawczym? Nie znam się specjalnie i nie wiem czy to ma znaczenie, ale to chyba w zbiorniczku powinieneś mieć oznaczony jakiś poziom i do niego się dostosować.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-01-21, 12:58
A może płyn był złej jakości i u dołu chłodnicy zamarzł? Takie tam dyrdymały
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
W zbiorniczku ok, ale w chłodnicy też sprawdzałem. Zagadam z sąsiadem o garaż na weekend i coś tam pogrzebię. Jakby ktoś jeszcze podał patent na odpowietrzenie chłodnicy i płukanie kanałów, byłbym wdzięczny.
Hej. Płukanie chłodnicy i układu zrobione, efektów brak. Wina leży chyba jednak po stronie elektryki lub czujnika. Ale to już temat na następną "sesję sado-maso" .
Witam koledzy po wymianie filtra i oleju w silniku wydaje mi się ze temperatura w moim samuraju teraz rośnie większa dochodzi do ponad 3/4 wskaznika, wczesniej tak nie miałem. Czy tak powinno być?? Bo boje się zeby go nie zagotować.
U mnie to wygląda tak. Przed wymianą termostatu się nie dogrzewał - termostat non stop otwarty. Po wymianie i przy normalnej jeździe wskazówka jest lekko niżej niż połowa, natomiast w terenie podchodzi wyżej - nawet pod 3/4 wskaźnika. Ale to jedyny objaw. Płyn nie znika z układu, wentyl się załącza (termostat chyba 86 stopni).
Głupia podpowiedź - upewnij się co do właściwego poziomu oleju w silniku.
Kwestia druga- obadaj termostat.
_________________ Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
No poziom ileju na zimnym silniku jest troche ponad max czyli tak 0.6cm ponad max na miarce. ale przeciez to nie bedzie powód wysokiej temperatury wody. Ale dziś zauważyłem niepokojącą rzecz. Jak jade bez swiateł to wskazówka stoi w połowie, jak włącze światła mijania to podchodzi na 3/4 wskaznika a jak włącze długie to już prawie do czerwonego podchodzi. Czego to moze być wina??
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-02-07, 13:54
skfarek napisał/a:
No poziom ileju na zimnym silniku jest troche ponad max czyli tak 0.6cm ponad max na miarce. ale przeciez to nie bedzie powód wysokiej temperatury wody. Ale dziś zauważyłem niepokojącą rzecz. Jak jade bez swiateł to wskazówka stoi w połowie, jak włącze światła mijania to podchodzi na 3/4 wskaznika a jak włącze długie to już prawie do czerwonego podchodzi. Czego to moze być wina??
Sprawdź kable masowe (u mnie jak miałem niedokręconą klemę na akumulatorze to gwałtownie wskazówka temperatury silnika szła do góry, na czerwone pole)
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2014-02-07, 14:00
to pewnie coś nie bardzo z elektryką. Może przy wymianie oleju ktoś zawadził wiązkę albo samo przyłączenie czujnika temp. i coś się zwiera, straciło masę itp.
Obadaj w pierwszej kolejności może przyłącze samego czujnika temp.
[ Dodano: 2014-02-07, 14:01 ]
oo Manias na posterunku :)
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum